Podsumowanie projektu CFM – warsztaty dla libańskiej młodzieży

W ramach CFM odbyło się 8 pilotażowych wydarzeń,  które zrobiliśmy razem z naszymi libańskimi Partnerami: Youth Of Hope, Patriarchal Center For Human Development and Empowerment i Integral Development Foundation .

Nasze targowiska zorganizowaliśmy w różnych częściach Libanu:

•             Raifoun

•             Batroun

•             Hadath El Jebbe (Dimane)

•             Ehden

•             Zahle

•             Jbeil

•             Qornet Chehwan

•             Deir El Qamar

Podczas wydarzeń odwiedziło nas prawie 20 tys. osób! Dzięki targowiskom libańscy rolnicy i mali przedsiębiorcy sprzedali swój towar za łączną sumę 35 136 USD, co dla kraju ogarniętego ogromnym kryzysem gospodarczym jest wielkim sukcesem i poważnym źródłem dochodu. 

Każde targowisko było okazją do zakupu ekologicznej żywności, promocji lokalnych produktów i ich wytwórców, a także wydarzeniem kulturalnym skierowanym do dorosłych i dzieci. Miało także ważną funkcję integrującą lokalną społeczność.

Możemy się pochwalić, że projekt spotkał się z bardzo dobrym odbiorem w Libanie, zarówno wśród młodzieży, która targowiska organizowała, wystawców, którzy prezentowali swoje produkty, jak i osób odwiedzających.

To oczywiście nie koniec przygody z CFM. W niedzielę 16.10.2022 r. w Rayfoun, odbył się warsztat z udziałem młodzieży, uczestniczącej w 8 edycjach pilotażowych CFM. Celem spotkania było podsumowanie doświadczeń zdobytych podczas udziału w projekcie oraz przygotowanie do jego samodzielnej kontynuacji. Przed nami teraz spotkanie z rolnikami, które odbędzie się na przełomie października i listopada, a potem już kolejne CFM, które na stałe wchodzą do krajobrazu Libanu.

Ojciec Raphael Zgheib, szef PCHDE wraz z Adamem Rosłońcem i Kazimierzem Gajowym, Fundacja Fenicja im. św. Charbela

Fundacji Fenicja wdraża w Libanie projekt Community Farmers’ Market (CFM), czyli Wspólny Rynek Produktów Rolnych. Zakłada on zorganizowanie w różnych regionach nowoczesnych targowisk, na których będzie można kupić świeżą, zdrową, ekologicznie produkowaną żywność. Zapewni to z jednej strony rolnikom bezpośredni dostęp do rynków zbytu, a z drugiej konsumentom do produktów o wysokiej jakości i w rozsądnej cenie.


Projekt współfinansowany w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.

Logotypy partnerów CFM