Inauguracja projektu CFM – Community Farmers’ Market

Misją Fundacji Fenicja jest niesienie pomocy. Tak powstał projekt CFM, który jest odpowiedzią na trudną sytuację ekonomiczną Libanu – rosnące ceny produktów spożywczych, bezrobocie i falę emigracji.

Na sukces całego projektu złożył się szereg czynników. Przeprowadziliśmy nabór ochotników, szkolenia młodzieży i rolników; poświęciliśmy setki godzin na planowanie, ustalanie i organizację. Dotarliśmy do lokalnych mediów, libańskiego Ministerstwa Rolnictwa oraz władz Kościoła Maronickiego.

Początek drugiego etapu projektu CFM

23 lipca 2022 r. odbyła się inauguracja projektu CFM. To początek drugiego etapu naszych działań, do którego przygotowywało się 120 wystawców i 150 młodych osób odpowiedzialnych za organizację wydarzeń w całym Libanie.

W dzień otwarcia targowisko czekało na odwiedzających wypełnione po brzegi produktami dostarczonymi przez lokalnych rolników. Przetwory, soki, wypieki, warzywa, owoce i inne produkty po raz pierwszy zostały zaprezentowane i wystawione na sprzedaż. Mali i średni wytwórcy mieli okazję pokazać i zareklamować swoje wyroby szerszej publiczności, która do tej pory nie miała możliwości, aby kupić je bezpośrednio.  Oprócz świeżych produktów dostępnych w sprzedaży zadbano również o oprawę muzyczną, strefę dla dzieci i animacje.

W wydarzeniu wziął udział Patriarcha Kościoła Maronickiego – kard. Bechara Boutros Rai, który objął projekt swoim patronatem.

Przemówienie kard. Bechara Boutros Rai

CFM swoją skalą obejmuje prawie cały Liban. Daje nadzieję na polepszenie sytuacji ekonomicznej lokalnej społeczności. Chcemy pokazać mieszkańcom, że prowadzenie własnego biznesu w Libanie ma sens i rację bytu.

Wydarzenia są lokalnie promowane hasłem Ya Ayni Al Baladi, autorstwa jednej z uczestniczek projektu. Można to przetłumaczyć jako Mój kraj moim oczkiem w głowie. Dzięki naszym działaniom pomocowym Libańczycy dostają narzędzia, wiedzę oraz możliwość pracy. Projekt daje im realne szanse na pozostanie w Libanie, kultywowanie tradycji i rozwój.

Mamy zaplanowane 7 kolejnych targowisk na terenie całego Libanu. Na najbliższe wydarzenie, które odbędzie się 30 lipca w Batroun, zgłosiło się 600 wystawców!

Ogromna frekwencja, zaangażowanie i zainteresowanie sprawia, że jesteśmy pewni, że idea CFM wpisze się na stałe w krajobraz Libanu.


Projekt współfinansowany w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.

Logotypy partnerów CFM